Effektiva säljlösningar för leverantörer på Onventis Network
Marknadspotential för Onventis Supplier
10 000 000 000 €
Affärsvolym/år
450 000
registrerade användare
50 000
aktiva leverantörer
1000
företag
153
länder
Produktportföljen Onventis Supplier erbjuder leverantörer smarta lösningar för att bygga vidare på säljmöjligheterna i Onventis Network. Leverantörsportalen är en integrerad del av Onventis Network som är kopplad till mer än 1 000 Onventis Buyer-system, vilket innebär en årlig affärsvolym på 10 miljarder euro. Leverantörsportalen innehåller detaljerade leverantörsprofiler med produkt- och tjänsteklassificering enligt eCl@ss. Portalen gör det möjligt för leverantörer att hantera sina kunder, användare, erbjudanden och beställningar centralt i Onventis Network. Onventis e-upphandlingstjänster hjälper leverantörer att effektivt integrera kataloger och punchout-butiker i upphandlingsprocesserna i Onventis Buyer-systemet samt automatisera hanteringen av kvitton. Den tredje byggstenen är Onventis Procurement Shop, en kraftfull e-handelslösning för leverantörer som hanterar sina kunders e-upphandlingsprocesser som en tjänst.
Supplier Portal
Onventis Supplier Portal (OSP) är en kostnadsfri lösning för alla leverantörer, oavsett om de redan levererar till Onventis-inköpare. Skapa helt enkelt en leverantörsprofil så kan mer än 1 000 inköpande organisationer hitta dig. OSP hjälper även leverantörer att hantera sina befintliga kundrelationer till Onventis-köpare. Dra nytta av säljmöjligheterna och registrera dig nu.
E-Procurement Services
E-upphandlingstjänster är grundläggande för alla relationer mellan inköpare och leverantör, för att digitalisera och automatisera processerna för inköpsordrar. Den smidiga integreringen av kataloger och punchout-butiker i kombination med EDI (Electronic Data Interchange) för beställningar, leveranssedlar och fakturor sänker processkostnaderna på båda sidor. Alla nödvändiga e-upphandlingstjänster kan enkelt beställas här:
E-Business
Till skillnad från vanliga nätbutiker är Onventis Procurement Shop utformad för leverantörer som hanterar sina kunders operativa upphandlingsprocesser som en tjänst. Den täcker alla väsentliga krav, som kundspecifika arbetsflöden för orderhantering och godkännande, automatiserade kontotilldelningar, budgetkontroll och användarspecifika katalogvyer. Den flexibla e-handelslösningen möjliggör även scenarier med flera leverantörer som omfattar uppdelning av beställningar och direktleveranser.
Onventis Core
Onventis Core-programmen erbjuder en helhetslösning för hela upphandlingsprocessen. Utöver mobil upphandling, automatisering av arbetsflöden och dokumenthantering kan inköpande organisationer även få tillgång till omfattande analysfunktioner och alternativ för ERP-integrering på kärnområdet. Detta ger företag en rad fördelar för individuell optimering av upphandlingsprocesser.
Spend Analytics Document Management Workflow Automation Mobile App ERP Integration
Rekommenderade resurser
VAD KUNDER OCH ANALYTIKER SÄGER OM ONVENTIS

BEGÄR EN DEMO NU
Våra e-upphandlingsexperter presenterar Onventis Allt-i-ett-nätverk för upphandling.