Om Onventis

Onventis har varit en molnpionjär inom digital omvandling av inköp och finansiella processer sedan 2000. Den molnbaserade programvaran Onventis Buyer är ett komplett upphandlingssystem som hjälper företag att hantera sina omkostnader för att uppnå ekonomisk kontroll, effektivitet, efterlevnad och kostnadsbesparingar. Den effektiviserar och automatiserar alla processer, från anskaffning till betalning, inklusive nätverkssamarbete med leverantörer. Onventis Network kopplar samman affärsprocesser för inköpare och leverantörer på ett enkelt och säkert sätt. Över 1 000 företag med cirka 1,2 miljoner användare i Onventis Network hanterar globalt en årlig affärsvolym på runt 20 miljarder US-dollar med mer än 600 000 leverantörer.

Om Onventis

Onventis har varit en molnpionjär inom digital omvandling av inköp och finansiella processer sedan 2000. Den molnbaserade programvaran Onventis Buyer är ett komplett upphandlingssystem som hjälper företag att hantera sina omkostnader för att uppnå ekonomisk kontroll, effektivitet, efterlevnad och kostnadsbesparingar. Den effektiviserar och automatiserar alla processer, från anskaffning till betalning, inklusive nätverkssamarbete med leverantörer. Onventis Network kopplar samman affärsprocesser för inköpare och leverantörer på ett enkelt och säkert sätt. Över 1 000 företag med cirka 1,2 miljoner användare i Onventis Network hanterar globalt en årlig affärsvolym på runt 20 miljarder US-dollar med mer än 600 000 leverantörer.

Onventis is the leading1 , all-in-one procurement2 platform for midsize enterprises3 , connecting buyers & suppliers4 worldwide.5

  1. 1. Onventis strives for market leadership in its relevant market (spend management, midsize enterprises, Europe).
  2. 2. All-in-one procurement: one suite for procure-to-pay, source-to-contract, supplier management and network collaboration.
  3. 3. Onventis offers not only a spend management suite, but also a platform for collaboration between business partners.
  4. 4. Onventis focuses on midsize enterprises (T/O of EUR 50 million to EUR 1 billion).
  5. 5. The Onventis network connects buyers and suppliers worldwide.

Onventis is the leading1 , all-in-one procurement2 platform for midsize enterprises3 , connecting buyers & suppliers4 worldwide.5

  1. 1. Onventis strives for market leadership in its relevant market (spend management, midsize enterprises, Europe).
  2. 2. All-in-one procurement: one suite for procure-to-pay, source-to-contract, supplier management and network collaboration.
  3. 3. Onventis offers not only a spend management suite, but also a platform for collaboration between business partners.
  4. 4. Onventis focuses on midsize enterprises (T/O of EUR 50 million to EUR 1 billion).
  5. 5. The Onventis network connects buyers and suppliers worldwide.

Digital transformation of purchasing and finance departments

Our mission is to help midsize enterprises in successfully realizing the digital transformation of all purchasing and subsequent finance processes.
The Onventis all-in-one procurement suite supports companies to manage their business spend in order to achieve financial control, efficiency, compliance and cost savings.
With the Onventis network, we maximize our customers‘ competitiveness and strengthen collaboration between buyers and suppliers through a globally connected platform.
We support purchasing managers and CPOs to add substantial value to overall business success. They use our cloud-based applications to automate strategic, tactical and operational procurement tasks.
In F&A, we support accounts payable managers and CFOs to increase the ROI of spend by automating invoice processes with robotic accounting and OCR-as-Service.
And last but not least: We enable suppliers to strengthen their business relationships with B2B customers.

Digital transformation of purchasing and finance departments

Our mission is to help midsize enterprises in successfully realizing the digital transformation of all purchasing and subsequent finance processes.
The Onventis all-in-one procurement suite supports companies to manage their business spend in order to achieve financial control, efficiency, compliance and cost savings.
With the Onventis network, we maximize our customers‘ competitiveness and strengthen collaboration between buyers and suppliers through a globally connected platform.
We support purchasing managers and CPOs to add substantial value to overall business success. They use our cloud-based applications to automate strategic, tactical and operational procurement tasks.
In F&A, we support accounts payable managers and CFOs to increase the ROI of spend by automating invoice processes with robotic accounting and OCR-as-Service.
And last but not least: We enable suppliers to strengthen their business relationships with B2B customers.

Our Onventis Culture

customeroriented
open minded
responsible
excellent

Onventis History

From Cloud Pioneer to Source-to-Pay Champion for the Global Midmarket

2000
2001
2002
2003
2005
2012
2013
2013
2013
2013
2013
2016
2018
2018
2019
2020
2020
2020
2021
2021
2022
2022
2022
2023
2023
2023
2024
2025
The Beginning
Onventis was founded in Stuttgart in 2000. As a cloud pioneer, we started in the field of e-procurement with Application Service Providing (ASP), a business model in which software solutions are operated in our own data center on our own servers and made available online on a license basis.
Launch of the Tradecore Brand
The first version of our e-procurement software is launched under the name TradeCore. The TradeCore e-procurement software offers opportunities for the digitalization of operational and strategic purchasing.
1st Onventis customer in the industrial sector
With Schott AG, the leading international technology group in the fields of specialty glass and glass ceramics, Onventis wins its first industrial customer. With Onventis as its e-procurement platform, Schott launches the digitalization of global sourcing. Today, Onventis is in use at 26 Schott locations in 13 countries.
1st wholesale customer
The purchasing and marketing association German Iron Trader GmbH (GIT) provides its members with the Onventis e-procurement solution “Trade Core Shop & Procure”. GIT is Europe's largest purchasing and marketing association in the production connection trade for around 1,200 medium-sized trading companies.
1st Onventis customer in the services sector
With DEKRA SE, Onventis gains one of the world's leading expert organizations as its first service customer. The smart solutions from Onventis were initially used by DEKRA for digital orders and are now a globally integrated purchase-to-pay solution.
1. Onventis Branch Solution
At the Steigenberger Hotel Group (later Deutsche Hospitality and today H World International), one of the leading hotel companies in Europe, incorporates Onventis products as a branch solution.
Frank Schmidt becomes Managing Shareholder
Frank Schmidt became a managing partner at Onventis on February 1, 2013. Previously, he was responsible for sales and marketing as well as strategic alliances at Heiler Software AG in Stuttgart and was Managing Director at international IT service provider Atos from 1997 to 2006.
Launch of the Onventis Mobile App
Onventis with new Brand Claim
The Onventis brand claim is being changed. From now on it reads: “Experts in Cloud Procurement”. The product portfolio includes solutions in the areas of Supplier Management, eSourcing, Spend Analysis and eOrdering.
1. Onventis Xchange Conference
In 2013, the 1st edition of the Onventis Xchange Conference celebrates its premiere in the home venue of VfB (now the MHP Arena)
New business model: sell-side procurement
With Sell-Side Procurement, Onventis is introducing an innovative sales tool for suppliers. The supplier modules offer targeted sales solutions for suppliers. With Conrad Electronic, one of the world's largest players in mail order and retail for electronics, Onventis wins its first customer for the new business model.
Onventis becomes Launch Partner of Amazon Business in Europe
Onventis is one of the first European e-procurement providers to integrate Amazon Business into structured purchasing processes. Today, as a full-service partner for Amazon Business in Europe, Onventis offers a suitable end-to-end integration for purchasing processes in Amazon Business for every requirement.
Rebranding of the TradeCore Brand to Onventis Buyer
Launch of the Onventis Network and Supplier Portal
Consolidation of the Company Structure
Main Capital Partners acquires a majority stake in Onventis, allowing us to keep growing and keep up with growing demand.
Onventis receives ISO/IEC 27001 Certification
Onventis acquires e-invoicing specialist WorkFlowWise
Together with its majority shareholder Main Capital, Onventis acquires the Dutch specialist for workflow automation and invoice and expense management. WorkFlowWise is one of the leading low-code platforms for the workflow automation of procure-to-pay processes. The combination of both product portfolios expands the e-procurement offering, particularly in the fast-growing market for fully automated invoicing solutions.
Onventis certified as a climate-neutral company
We anchored the topic of climate protection in our corporate goals in 2018 and have been certified as a climate-neutral company since January 2020.
Onventis acquires spend analytics specialist Spendency
The Swedish spend analytics specialist Spendency becomes a fully-fledged part of the Onventis Group. With this acquisition, we are expanding our source-to-pay portfolio with first-class and market-leading spend analytics functionalities.
Onventis is among the „50 Providers to Watch“
Spend Matters recognizes Onventis in the “50 Providers to Watch” listing. In the 2021 edition, Onventis is listed for the first time as one of the three source-to-pay providers worldwide in the source-to-pay category. Selection factors include aspects such as growth, innovation, technical capabilities and solutions offered.
EcoVadis becomes Solution Partner in the field of the sustainable Procurement
Onventis supports sustainability monitoring through direct connection to the EcoVadis platform. Procurement teams are provided with detailed insights into potential environmental, social, and ethical risks within the supply chain via integrated sustainability scorecards.
Hello, Vienna! Onventis founds new national subsidiary in Austria
The Onventis Group opens its Austrian location. The now 8th Onventis branch is located in The Icon Vienna near Vienna Central Station. The new national subsidiary represents an important step in the expansion of the customer base for source-to-pay solutions in the DACH market.
Onventis among germany´s Top 5 Software Companies
Onventis is ranked among the top 5 software companies in Germany in the Main Software 50 Ranking for the first time, which celebrates companies that contribute to the digitization of the German economy.
Keensight Capital
Onventis enters next growth phase with new investor
Keensight Capital, one of the leading private equity firms for pan-European growth buyout investments, acquires Onventis following a successful exit from Main Capital Partners. Keensight identified Onventis as a market leader early on due to its strong product offering, clear strategic vision and seamless execution.
Spend Matters includes Onventis in the list of “50 Providers to Know”
Onventis has been named one of the 50 Providers to Know in the procurement and supply chain market this year after previously being recognized as a “Provider to Watch” for two years. This acknowledgment highlights our steadfast dedication to revolutionizing purchasing and finance processes.
Onventis and IntegrityNext become Solutionpartners
Onventis supports supply chain monitoring by connecting its purchasing system directly to the IntegrityNext platform. Purchasing teams gain access to ESG data from tier suppliers via the interface, perform sustainability analyses based on this data, and monitor their supply chain in real-time.
Onventis founds national subsidiary in france
The Onventis Group is continuing its expansion course in Europe and is now represented by a French subsidiary in Paris. The 10th Onventis branch is now located in the Quartier de Bonne-Nouvelle in the heart of Paris.
Keensight Capital
25 years Onventis

Certifierad kvalitet

Onventis modulära produktportfölj har certifierats flera gånger av BME (den tyska federala organisationen för materialhantering, inköp och logistik). Dessutom har våra molnlösningar tilldelats BITMI-godkännande (Tysklands förbundsorganisation för IT-Mittelstand) för ”Programvara utvecklad i Tyskland” och ”Programvara som är baserad i Tyskland”. Onventis system för hantering av informationssäkerhet (ISMS) och datacentret i Frankfurt/Main är certifierade enligt ISO/IEC 27001.

Management

Frank Schmidt
CEO

Frank Schmidt har varit VD för Onventis GmbH sedan den 1 februari 2013. Efter en utbildning i köp och export av varor studerade han ekonomi vid universitetet i Reutlingen där han tog en examen i företagsekonomi och företagsledning (utrikeshandel, med fokus på internationell ledning). Innan Frank Schmidt började på Onventis GmbH var han verkställande direktör på den internationella IT-tjänsteleverantören Atos mellan 1997 och 2006.

Som en del av ledningen för Atos Central Europe ansvarade han för lösningsverksamheten och hade högre lednings- och försäljningsroller i Tyskland och utomlands under sin tioåriga karriär. Senast var han styrelseledamot med ansvar för försäljning och marknadsföring på Heiler Software AG i Stuttgart samt ansvarig för strategiska allianser.

Tilo Schmalz
CFO

Tilo Schmalz är CFO och ansvarig för Onventis ekonomi. Han var senast CFO för PROCAD Group, en tillverkare av B2B-programvara för plattformslösningar inom produkt- och dokumentlivscykelhantering och även Configure, Price, Quote, där han bland annat ansvarade för flera företagsintegrationer. Fram till 2021 hanterade Tilo Schmalz en bred portfölj av investeringar, allt ifrån start-ups till buy-outs, med en miljardomsättning hos riskkapitalföretaget LEA Partners. Som en del av Onventis kommande tillväxtfas kommer hans fokus att ligga på internationaliseringen av ekonomiprocesser och system samt vidareutvecklingen av koncernens övergripande finansiella strategi.

Zoran Steko
COO

Zoran Steko har varit ansvarig för marknadsföring och affärsutveckling på Onventis sedan 2015. Han har över 20 års erfarenhet inom utveckling, marknadsföring och försäljning av standardprogramvara. Efter sina studier vid Johann Wolfgang Goethe-universitetet i Frankfurt am Main, där han tog ekonomiexamen, arbetade han först i några år inom affärsutveckling på Dresdner Bank AG innan han började med IT. Han har bland annat varit styrelseledamot på Heiler Software AG och OKS Software AG.

Heiko Rumpl
CPO

Heiko Rumpl har varit chef för konsultverksamhet, tjänster och IT sedan den 1 juli 2015. Efter studier inom företagsekonomi och företagsledning, där han fokuserade på marknadsföring, finansiering och logistik, arbetade han på det europeiska MRO-försäljningsföretaget Brammer i totalt 15 år, från 1997.

Här hade han olika ledningsroller där han utformade och implementerade e-affärskompetenser i företagskoncernen och även införde ett koncernövergripande system för hantering av huvuddata samt omdefinierade e-handelsportföljen. Däremellan var han även styrelseledamot på Heiler Software AG i tre år, ansvarig för produkthanteringen för Heilers standardprogramvara.

Benjamin Fritz
CSO

Som säljchef och styrelseledamot ansvarar Benjamin Fritz för Onventis försäljning och expansionen av den indirekta försäljningskanalen via partners. Tidigare har han studerat företagsekonomi och företagsledning inom handel vid Duale Hochschule Baden-Württemberg. Han slutförde den praktiska delen av sin dubbla utbildning på Brammerkoncernen (nu RUBIX), en ledande europeisk MRO-distributör. Han arbetade för Brammer i flera år, senast som chef för IoT-utveckling. I den här rollen ansvarade han för utformning och utveckling av framtidsorienterade steg och åtgärder som svar på utvecklingen inom IoT.

Jerker Vulperhorst
Managing Director Benelux & Nordics

Jerker Vulperhorst har ansvarat för den nederländska delen av Onventis som verkställande direktör för Benelux sedan 2020. Innan Onventis förvärvade WorkFlowWise arbetade han i 12 år på det kommersiella området inom specialistområdet fakturabearbetning och stöttade kunder vid implementering av lösningar för hantering av fakturor och utgifter. Innan det tog han en masterexamen i företagsekonomi och företagsledning på Amsterdams universitet. Han genomförde även en del av sina studier i USA.

Integritet
När du besöker vår webbplats kan information från vissa tjänster lagras via din webbläsare, vanligtvis i form av cookies. Här kan du ändra dina sekretessinställningar. Observera att blockering av vissa typer av cookies kan påverka din upplevelse av vår webbplats och de tjänster vi erbjuder.